پروتز پارسیل آکریلی چیست + بهداشت پروتز دندان

فرق لمینت متحرک دندان با پروتز چیست لیست قیمت دندان مصنوعی ژله ای

پروتز پارسیل آکریلی چیست + بهداشت پروتز دندان

فرق لمینت متحرک دندان با پروتز چیست لیست قیمت دندان مصنوعی ژله ای

ایا لمینت در سن کم شدنی است چه معایبی دارد برای شخص مورد نظر

نکته مهم این سات برای جوانان انجام روش لمینت دندان گزینه مناسبی نیست و نمی توان آن را روش رضایت بخشی دانست. رشد استخوان فک تا سنین نوجوانی ادامه می یابد و ممکن است وضعیت دندان ها و فاصله بین دندان ها تغییر کند، بنابراین توصیه می شود بعد از این سن آن را به تعویق بیندازید و با احتیاط انجام دهید. به طور کلی استفاده از گرافت کامپوزیت برای اصلاح تغییرات نامطلوب در ظاهر دندان در سنین پایین توصیه می شود و تعمیرات مکرر از این طریق می تواند از تغییرات و هزینه های مکرر لمینت دندان جلوگیری کند.



راه صحیح حل مشکلات دندان در سنین جوانی چیست




راه صحیح حل مشکلات دندان در سنین جوانی چیست:


از لمینت های دندانی برای زیبا شدن ظاهر دندان استفاده می شود. مشکلاتی مانند تغییر رنگ، پر شدن دندان بی نظمی های دندان را می توان با لمینت دندان اصلاح کرد. نکته اینجاست که در مواقعی باید از روش های دیگری مانند ارتودنسی یا ایمپلنت دندان برای حل مشکلات جدی تر و از روش های لمینت دندان برای ایجاد ظاهری زیباتر استفاده کرد. در سنین پایین دندان های کودک همچنان در حال رشد هستند و اینکه کدام روش مناسب تر است بستگی به دکتر شما دارد.



نیاز به تعویض لمینت دندان کی است




نیاز به تعویض لمینت دندان کی است :


که روکش لمینت دندان بعد از گذشت 11 تا 19 سال باید تعویض شوند البته این زمان بیشتر یا کمتر هم خواهد شد و بستگی دارد شما چطور ا لمینت خود نگهداری مکینید. سن مناسب انجام لمینت را برای مردان هجده  سال و برای بانوان شاندزه سال است البته با نظر پزشک، هر شخص در طول زندگی خود به باید دو بار روکش لمینت دندان خود را عوض نماید.



جمع بندی :


بیشتر دندانپزشکان  لمینت را برای نوجوانان  پانزده سال و بالاتر پیشنهاد می کنند. در این سن والدین باید در استفاده از ونیر لمینت دقت لازم را داشته باشند. اگر دندان‌هایشان هنوز نیفتاده یا استخوان‌های فک و دندان‌ها به‌طور کامل رشد نکرده‌اند، عجله برای نصب روکش‌های دندانی به بچه هایتان توصیه نمی‌ گردد.

دندان مصنوعی متحرک یا پروتز چه زمانی قرار میگیرند + فرق ان با لمینت متحرک چیست

پروتزهای متحرک  به آن دندان مصنوعی گفته  میشود که اگر از دندان خود مواظبت نکنید باید در پییری به دنبال این دندان ها باشید این دندان ها  پروتزهایی میباشند که برای دندان های از دست رفته کاربرد دارند. اینها بسیار راحت هستند و ظاهر آنها بسیار شبیه دندان های طبیعی  انسان ها است. هدف اصلی آن بازیابی عملکرد دهان و جویدن، علاوه بر ظرفیت  و همچنین زیبایی صورت است. آنها معمولاً باید در بیمارانی که استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت ندارند،استفاده میشود.وقتی که بیمار بخشی از دندان های خود را از دست داده است، نصب پروتز دندان هم از نظر عملکردی و هم از نظر زیبایی کمک بسیار خوبی است و دندانپزشک وظیفه دارد مناسب ترین نوع پروتز را با توجه به شرایط بیمار برای او بسازد.



پروتز دندان چیست



پروتز دندان چیست :

پروتز دندان به هر وسیله ای گفته می شود که جایگزین عملکرد یک یا چند دندان از دست رفته باشد. این دندان ا شامل ایمپلنت، روکش، بریج، روکش و دندان مصنوعی است.پروتزهای دندانی می توانند متحرک یا ثابت یا هما ایمپلنت باشند. هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب یکی یا دیگری، لازم است تعداد دندان هایی که باید جایگزین شوند در نظر گرفته شود و ارزیابی قبلی توسط یک متخصص واجد شرایط انجام شود.



دندان مصنوعی متحرک چه زمانی قرار میگیرند




دندان مصنوعی متحرک چه زمانی قرار میگیرند:

پروتز برای جایگزینی تمام دندان‌هایی که در فک بالا یا پایین قرار دارند استفاده می‌شود از رزین ساخته شده . پروتزهای کامل همیشه با توجه به چهره، سن و ترجیحات شخصی ساخته می شوند.پروتز کامل یک پروتز دندان متحرک است که پس از کشیدن دندان و بهبود لثه  و خوب شدم زخم قرار میگرد. بیمار بلافاصله اجازه استفاده از پروتز را نخواهد داشت و باید تا تکمیل روند بهبودی صبر کند.پروتزهای کامل بلافاصله بلافاصله پس از کشیدن دندان قرار میگرند و به بیماران این فرصت را می دهند که از انتظار برای پایان روند بهبودی خودداری نماییند . با این اوصاف ، بهبود لثه‌ها و بافت‌ها اها یان در نهایت می‌تواند منجر به شل شدن پروتز شود و ممکن است پس از یک دوره زمانی خاص نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد.


 

هزینه پروتز متحرک بر پایه ایمپلنت چقدر است



هزینه پروتز متحرک بر پایه ایمپلنت چقدر است :

 

 اگر شخص مورد نظر فقط پروتز متحرک بخواهد هزینه پایین تریباید کند  . ولی اگر پروتز متحرک، بر پایه ایمپلنت بخواهد  چون ایمپلنت گران قیمت است  پس طبیعتا هزینه بالا تری هم دارد و کیفیت بهتری هم خواهد داشت. ایمپلنت به دلیل آن که مواد با کیفیت تری دارد و  درمان پر هزینه تری لقب گرفته است برای اطلاعات بیشتر با پزشک خود مشورت نمایید.




فرق لمینت متحرک با پروتز دندانی چیست



فرق لمینت متحرک با پروتز دندانی چیست :


هر شخص  ممکن است به دلایل متفاوتی دندان خود را از دست بدهد، مثل پوسیدگی تصادف و شکستگی دندان باعث از دست دادن دندان شما خواهند شد لمینت متحرک در قیاس با پروتز متحرک تفاوت های زیادی دارند و اصولا لمینت متحرک فقط بای زیبایی دندان کاربرد دارد و نمیتوانید با این محصول مواد غذایی استفاده نمایید و بسیار شکننده تر از پروتز ها میباشند و معمولا انهایی به سمت لمینت متحرک میروند که جوان هستند و میخواهند با خرید لمینت متحرک دندان به دندان خود زیبایی ببخشند و قیمت پایین تری هم دارد که بسیار از افراد این محصول را با پروتز دندانی اشتباه میگیرند شما میتوانید لمینت متحرک را در خانه هم قالب گیری نمایید اما این محصول را نمیتوانید رو دندان مصنوعی قرار بدهید چون معمولا افرادی که از این پروتز ها استفاده میکنند سن بالایی دارند و نیازی ندارند که دندان خود را لمینت کنند.




بهداشت پروتز متحرک چگونه باید باشد



بهداشت پروتز متحرک چگونه باید باشد :

شما باید همانند دندان طبیعی با پروتز رفتار کنید چون اگر بهداشت رعاتی نشود  مثل دچار ، التهاب لثه یا بیماری پریودنتال خواهید شد. پروتزها نیز مانند دندان طبیعی، به دلیل نقاط احتباسی که با دندان مصنوعی موجود دارند، باکتری ها را بیشتر جمع می کنند.علاوه بر رعایت بهداشتی، برنامه ریزی برای بازدید از دندانپزشک برای انجام اصلاحات مربوطه ضروری میباشد.و حتما باید از پزشک خود بپرسید که چگونه  باید از پروتز خود نگهداری نمایید چون اگر لثه های شما زخم شود طبعتا قرار دادن دندان مصنوعی برای شما سخت خواهد شد.



عیب پروتزهای متحرک چیست




عیب پروتزهای متحرک چیست :


 یک دوره تنظیم کوچک برای عادت کردن به احساس پروتزهای متحرک لازم است. پروتزهای متحرک برای مدت طولانی دوام می آورند، اما ممکن است به مرور زمان نیاز به تعویض آنها داشته باشید زیرا ممکن است شکل دهان شما تغییر کند یا دندان های شما تغییر کند یا موادی که پروتز از فرسودگی و خرابی ساخته شده است. پروتزهای متحرک گاهی اوقات منجر به ایجاد پلاک می شود که می تواند باعث پوسیدگی دندان های طبیعی شود.دندان مصنوعی باید در شب خارج شودپروتزهای متحرک ممکن است بهترین راه حل برای شما باشد یا نباشد.. امروز با سایت  ما تماس بگیرید تا یک جلسه مشاوره برای بحث در مورد گزینه های جایگزینی دندان برای شما مناسب باشد.


بین کاشت ایمپلنت و پروتز چقدر باید صبر کنیم



بین کاشت ایمپلنت و پروتز چقدر باید صبر کنیم :


ادغام ایمپلنت در استخوان  ایمپلنت ها به دو  تا پنج ماه زمان نیاز دارد تا بتوانند نیروهای جونده طبیعی را دریافت کنند.پس از این مدت می توان پروتز قطعی ساخت. در نواحی زیبایی قدامی یا در موارد پر بودن فک، می توان پروتز موقت فوری برای راحتی فرد ساخت.در بیشتر موارد، زمان به وضعیت استخوانی که ایمپلنت در آن قرار داده شده است و نوع ایمپلنت بستگی دارد.ایمپلنتی که با  کیفیت قابل قبول در استخوان قرار می گیرد، باعث می شود زمان لازم برای قرار دادن پروتز کوتاه شود.در مورد استخوانی که بی کیفیت است، این زمان ها باید افزایش یابد زیرا ایمپلنت به زمان بیشتری برای ادغام در استخوان نیاز دارد

 


بریج یا پل دندانی چیست



بریج یا پل دندانی چیست:


اگر یک یا چند دندان کشیده شود و بیفتد، یک بریج دندانی می تواند شکاف را با یک یا چند دندان مصنوعی (پروتز) پر کند. بریج‌های دندانی معمولاً از هر دو تاج دندان‌های کشیده شده یا دندان‌های متکی به پونتیک (دندان‌های مصنوعی) ساخته می‌شوند و در جای خود نگه داشته می‌شوند.



آیا دندان مصنوعی خوب است یا خیر:


این بستگی به شما دارد و اگر پول ایمپلنت را ندارید بدون شک اخرین راه است شاید اوایل کمی سخت باشد ولی به مرور عضوی از بدن شما میشود وبه آن عادت خواهید کرد 



 

مراحل ساخت  پروتز متحرک چگونه است :

اول از همه دندانپزشک متحرم شما  از داخل دهان بیماری قالب میگیرد و قالب را به آزمایشگاه میفرستد. پروتز ها برای هر شخص به شکل اختصاصی ساخته میشوند. برای قرار دادن پروتز در دهان و چکاپ نیاز به اصلاح و مراجعه چند هفته ای بیمار است و بتسگی به زمان بندی پزشک شما دارد.